fredag 5 februari 2016

What if the tables were turned?




(For our foreign readers: This entry is based on a old x-fac hangout and will therefore be entirely in Swedish..)

Si-Si
Ursäkta men ja måste bara säga... de där med hotfulla konton e ja oskyldig till! Och jag vill gärna veta va ja har gjort när ni kallar mig hädisk mot er?


Pussy from hell
Vi har inte anklagat dig för kontot. Vi har än så länge bara kollat runt lite vilka som vart i området senaste dagarna och försökt ta kontakt med några av er. Hädisk har jag än så länge inte sett i någon av hangoutsen angående det här.
Vi vill inte anklaga någon för det här, det vinner inte någon alls på. Vi försöker just nu bara ta reda på vad som hänt i allmänhet.


Si-Si
Jag blev precis väldigt anklagad som huvudmisstänkt på facebook o fick hör att ja va hädisk mot er


Pussy from hell
Det är inte något som varken jag eller resten av vår faction kan stå för.


Mupp
Det är ett spel, och jag och flera andra anser att även om vi spelar i olika lag så har båda sidor det senaste visat vissa exempel på dåligt omdömme som gör det tråkigt för båda sidor att spela.
Min personliga åsikt är att man kan hålla sig borta från rena hot (chalmers det senaste) samt spelarnamn med implicit våld i.Jag anser även att det bör vara upp till respektive faction att hantera de incidenter den egna factionen skapar.


Pussy from hell
Kan även tala för större delen av vår faction när jag säger att vi inte ser det här som nån "bagatell". Det är inte rå humor, det är inte roligt. Ni tyckte inte Chalmers-incidenten var humoristisk, vi tycker inte att det här är humoristiskt.


Zink76
Vad har hänt nu?
Äsch va fan, lite häckande får man stå ut med*Häcklande


SurJimmy
Det där var inget roligt IGN, lite för nära gränsen.


Dryparn
Ok - uppenbarligen delade meningar om detta.


Pussy from hell
Jag ser inte humorn i det här.


SurJimmy
Jag kan ju ana humorn, men under ytan finns något annat.


Ner
Nu gäller väl inte det här mitt konto, men jag kladdade ju ihop något för ett tag sedan, undrar bara om ni anser att de också var över gränsen:


Zink76
😂 Snyggt


SurJimmy
👍

Ner
Dom har jag ju bara satt upp lite skoj men det är klart att alla kanske inte ser det så


SurJimmy
Skillnaden är väl att din inte innefattar ordet "smurfdödaren" utan är lite mer... "naturlig".


Pussy from hell
+1 Eller ordet "enemy".


BFGelbil
Det är skillnad på att kalla någon fiende eller motspelare...


Ner
Jag är på tok för lat för att hitta på något eget så jag färglade bara kortet dom använder i the shield för att stämma överens med våra färger :D


Zink76
Detta konto finns, vissa ser det roliga i det andra inte


Pussy from hell
Som sagt, jag ser inte humorn. Personen som bor vid de portaler som smurfdoedaren cappat tycker inte heller det är direkt kul.


Si-Si
Har cappat på fler ställen än hemma hos honom så de e ju inget personligt i alla fall


Pussy from hell
Det gör det inte mer okej.


Dryparn
Hos vem?


Pussy from hell
Klen oh dear.


Si-si
De sa jag inte... sa bara att de inte va personligt


Zink76
Se det roliga i det, värre saker är sagda i denna hout.
Tar man illa upp av det, anmäl skiten då. Men jag håller delvis med om att det är en onödig sak att köra utåt. Dom som är här ska kunna ta det. Men "vanliga" spelare ser det annorlunda. Eller anmäl det till niantik om man tar illa upp


Pussy from hell
När de cappar i specifika områden och på spelares jobbportaler ser jag inte det roliga i det nej, Zink


Guardian Muncher
Alltså motståndarlaget benämns som enemy mest hela tiden när det handlar om ingress. Märklig sak att haka upp sig på.

SurJimmy
Ingen märklig sak att hänga upp sig på när spelarnamnet syftar till att ha ihjäl spelaren i stället för portalen.
Tyvärr drar vissa detta spelet lite för långt…


Pussy from hell
+1 Jonas


Dryparn
Klen oh dear tog ej illa upp personligen men poängterar att det finns barn som spelar också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar